A) Pendaftaran
- Pembelian simkad Tone Excel bernilai RM90 dari Cawangan atau Pusat Servis mahupun di Ibu Pejabat.
- Borang pendaftaran Tone Excel perlu dilengkapkan dan dihantar kepada cawangan atau pusat servis mahupun di Ibu Pejabat menerusi emel atau fax bagi proses pendaftaran.
B) Akaun Tone Excel
- Laman sesawang www.toneexcel.com
- Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.
- Panggilan kepada pengawai khidmat pelanggan di talian + 603-2780 3868 dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah malam SETIAP HARI, TERMASUK CUTI UMUM !!!
- Ataupun emel kepada kami di hq.care@tonegroup.net
- Ya, anda boleh
- Laman sesawang www.toneexcel.com
- Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.
- Kemaskini profil di “Mengemaskini Profil”
- Kemaskini maklumat perbankan di “Mengemaskini Maklumat Perbankan”
- Kemaskini maklumat benefisiari di “Mengemaskini Maklumat Benefisiari”
- Menukar kata laluan di “Pertukaran Kata Laluan”
- Laman sesawang www.toneexcel.com
- Taipkan nama pengguna (Nombor kad pengenalan / pasport dan kata laluan.
- Semak rangkaian anda di “ Paparan Genealogi (Tahap Universiti)”.
- Semak penyata gaji di “Penyata Gaji”.
C) Komisen
- Tambahnilai minima sebanyak RM20 dalam 1bulan dan terus menikmati komisen.
- Tidak. Anda boleh memindahkan kredit kepada pengguna Tune Talk, tetapi tidak akan dikira sebagai tambahnilai. Maka, peratusan komisen tidak akan dikira.
- Berikut adalah 4 alasan mengapa tidak dapat komisen :
- Tidak memenuhi syarat minima komitmen sebanyak RM20
- Jumlah komisen kurang dari RM30
- Servis mobil Tune Talk juga akaun Tone Excel telah tamat
- Maklumat akaun perbankan tidak lengkap. Sila kemaskini
- Laman sesawang www.toneexcel.com
- Tekan pada “Cetakan”
- Pengguna boleh melihat jumlah bonus terkumpul dan tambahnilai peribadi
- Semak bila tambahnilai peribadi dilakukan
- Semak “ Kemaskini Terbaru” di cetakan terkumpul
- Pastikan tarikh tambahnilai sebelum atau selepas
- Jika tambahnilai dilakukan sebelum tarikh cetakan, sila hubungi pengawai khidmat pelanggan kami di talian + 603-2780 3868 dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah malam SETIAP HARI, TERMASUK CUTI UMUM !!!
- Bonus tambahan dibahagi kepada 2 jadual pembayaran
1h hingga 15hb setiap bulan | Pembayaran di akhir bulan pada bulan yang sama |
16hb sehingga akhir bulan untuk setiap bulan | Pembayaran pada setiap 11hb di bulan berikutnya |
- Rujukan ahli baru anda masih belum membuat telefon pertama memanggil / sms. Sila pastikan bahawa ahli rujukan anda berbuat demikian.
- Komisen akan dimasukkan ke akaun bank mereka apabila mencapai RM30 atau melebihi kadar RM30.
- Jika bonus kurang dari RM30, bonus akan dibawa ke bulan berikutnya.
- Pembayaran diberi pada 21hb bulan berikutnya.
- Pergi ke laman web www.toneexcel.com
- Muat turun Borang Akaun Pihak Ketiga, cetak dan isikan borang.
- Hantar Borang Akaun Pihak Ketiga yang lengkap ke Ibu Pejabat melalui email dihq.care@tonegroup.net atau fax ke nombor 0390540278 dengan salinan Kad Pengenalan / Pasport untuk kedua-dua pihak yang terlibat.
- Setiap transaksi yang dibuat melalui bank akan dikenakan caj sebanyak RM3.
- Jika anda tidak mempunyai ahli bawah rujukan, anda tidak akan mendapat apa-apa komisen kecuali mata terkumpul Tune Talk dari tambah nilai yang anda telah dilakukan.
- Anda akan mendapat komisen itu melainkan jika anda mempunyai ahli bawah rujukan dari setiap peringkat (peringkat 1 - 6%, peringkat 2 - 3% dan peringkat 3 - 11%) apabila mereka tambah nilai.
Kehilangan Sim kad
- Membeli penggantian SIM RM10 di ibu pejabat atau Pusat Servis / cawangan berdekatan anda
- Hantar e-mel maklumat seperti di bawah kepada hq.care@tonegroup.net
- Nama:
Kad Pengenalan / Pasport: Kekalkan nombor kad / Nombor Hilang: (Perlu di Status aktif) Nombor Siri Baru (Sim Baru): (Perlu berdaftar & dalam status aktif) Sertakan salinan Kad Pengenalan / Pasport: Penggantian SIM yang dibeli dengan siapa:
Sim kad telah luput tarikh
Pembatalan
Mengikut terma dan syarat
NORIZANI BIN MOHAMAD
TEL :011 35419181
EMAIL :ezany_mohamad@yahoo.com
|
No comments:
Post a Comment